Článek s názvem "Chatbots for learning: A review of educational chatbots for the Facebook Messenger" zkoumal kvalitu, přístupnost a dopad chatbotů ve vzdělávání. Tato studie tak poukázala na potenciál interakce mezi člověkem a počítačem v učení, těsně předtím než se obrovsky rozvinula s příchodem moderních velkých jazykových modelů.
Článek byl publikován v roce 2020 v časopise Computers & Education (vydavatelství Elsevier), který je zařazen v prvním kvartilu (Q1) a prvním decilu (D1) s impakt faktorem 10,5. Aktuálně má 508 citací v databázi Scopus, 989 citací na Google Scholar a 316 citací ve Web of Science. Právě vysoký počet citací přinesl ocenění "Highly cited paper" a umístění v horních 1% nejcitovanějších prací v oboru "Computer Science" a roce vydání.
„Většina z nás si osvojuje nové znalosti skrze každodenní interakci – prostě se bavíme s kolegy, přáteli nebo rodinou. A přesně tady mohou dobře navržení chatboti nabídnout zajímavou podporu. Vytvářejí komunikační kanál, který simuluje dialog na dané téma, a tím podpoří učení. Chatbot dokáže klást cílené otázky a udržovat konverzaci, přičemž ho nelimituje například omezená trpělivost nebo únava, což jsou věci, které u nás lidí přirozeně nastávají," doplňuje původní myšlenku odborného článku jeden z autorů Pavel Smutný z Katedry automatizační techniky a řízení.
Citace:
SMUTNY, Pavel a Petra SCHREIBEROVA. Chatbots for learning: A review of educational chatbots for the Facebook Messenger. Computers & Education [online]. Elsevier BV, 2020, 151, 103862. ISSN 0360-1315. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103862